Tett samarbeid med kunder

Ved å kombinere fagkompetanse og dagens teknologiske muligheter, kan vi lage svært effektive verktøy for økonomiplanlegging og virksomhetsstyring. For oss i Framsikt er det derfor helt avgjørende at vi utarbeider våre produkter i tett samarbeid med våre kunder.

Kundenærutvikling

Framsikt ble etablert i 2014 og allerde samme år ble Steinkjer og Vennesla kommune med som offentlige OFU partnere i et utviklingsprosjekt støttet av Innovasjon Norge. Begge kommunene var med å piloterte Framsiktløsningen ute i skarp drift i sin kommune allerede fra start av!

Prosjektet pågikk ut 2017 og da var de blitt til sammen 13 kommuner som hadde signerte utviklingsavtaler. Tilbakemeldingene fra disse kommunene har vært svært viktig for oss og vi ønsker derfor å rette en stor takk til dem som turde (og fortsatt tørr) å satse på oss allerede fra et tidlig tidspunkt!

Pilotgrupper

Også etter 2017 har vi fortsatt arbeidet med kundenærutvikling gjennom utviklingsavtaler med ulike kommuner. Disse kommuene kaller vi pilot-kommuner. De bruker produktet løpende ved at vi utvikler funksjonalitet og de får tilgang til oppdateringer før de ordinære kundene. Deres tilbakemeldinger underveis er derfor et viktig ledd i kvalitetssikring av løsningen.

Pilot-kommunene, sammen med en del andre kommuner, deltar også i det vi kaller pilotgrupper, eller referansegrupper. Disse er involvert både i behovskartlegging, diskusjon av skisser, vurdering av løsninger under utvikling samt evaluering før klargjøring til bruk i kommuner. Sentralt i arbeidsmetodikken er gjennomgang av prototyper til programvare oppimot ulike forutsetninger og preferanser på disse arbeidsprosessene i de enkelte kommunene.

I 2019 startet vi også startet et nytt utviklingsprosjekt, med fokus på utvikling av en ny «beste praksis prosess» for kommunal planlegging og samspill mellom planlegging og budsjettprosessen. Prosjektet ble støttet av Innovasjon Norge (innovasjonstilskudd) og Norges forskningsråd (Skattefunn) og resulterte i den nye modulen «Kommunale planer».

Pilot-kommuner

  • 2014
  • 2015
  • 2016
  • 2017
  • 2018
  • 2019
  • 2020
  • 2021
  • 2022
  • 2023
  • 2014

    Steinkjer og Vennesla kommune
  • 2015

    Drammen, Steinkjer og Vennesla kommune
  • 2016

    Bergen, Drammen, Gjøvik, Larvik, Porsgrunn, Ski, Steinkjer, Tromsø og Vennesla kommune
  • 2017

    Asker, Bamble, Bergen, Drammen, Gjøvik, Hurum, Larvik, Porsgrunn, Røyken, Ski, Steinkjer, Tromsø og Vennesla kommune
  • 2018

    Bergen, Horten, Larvik, Nye Asker (Asker, Røyken og Hurum), Nye Drammen (Drammen, Nedre Eiker og Svelvik) og Porsgrunn kommune, samt Telemark fylkeskommune
  • 2019

    Bergen, Gausdal, Horten, Larvik, Luster, Nesodden, Nordre Follo (Ski og Oppegård), Nye Asker (Asker, Røyken og Hurum), Nye Drammen (Drammen, Nedre Eiker og Svelvik), Porsgrunn, Steinkjer og Ålesund kommune, samt Telemark fylkeskommune
  • 2020

    Asker, Horten, Luster, Nesodden, Nordre Follo, Steinkjer, Ålesund, Gausdal, Bergen, Drammen, Larvik og Porsgrunn kommune
  • 2021

    Asker, Bergen, Bærum, Gausdal, Horten, Larvik Luster, Nesodden, Nordre Follo, Oslo, Porsgrunn, Steinkjer, og Ålesund kommune
  • 2022

    Alver, Asker, Horten, Luster, Molde, Nesodden, Nordre Follo, Røros, Steinkjer og Ålesund kommune
  • 2023

    Alver, Asker, Horten, Luster, Molde, Nesodden, Nordre Follo, Røros, Steinkjer og Ålesund kommune

Pilot-kommuner

  • 2023
       

    2023 - 2023

    Alver, Asker, Horten, Luster, Molde, Nesodden, Nordre Follo, Røros, Steinkjer og Ålesund kommune

  • 2022
       

    2022 - 2022

    Alver, Asker, Horten, Luster, Molde, Nesodden, Nordre Follo, Røros, Steinkjer og Ålesund kommune

  • 2021
       

    2021 - 2021

    Asker, Bergen, Bærum, Gausdal, Horten, Larvik Luster, Nesodden, Nordre Follo, Oslo, Porsgrunn, Steinkjer, og Ålesund kommune

Vil du også bidra?

Framsikt har lagt til rette for samarbeid med kundene på følgende arenaer.

Dere kan sende inn endringsønsker til vår support, og i vår kundeportal kan dere følge status på disse sakene.

Vi arrangerer også årlige brukersamlinger hvor det er mulighet til å utveksle erfaringer med andre kommuner og komme med innspill til videre utvikling av løsningen.

Kunder som ønsker å være aktive i videreutvikling kan bli invitert til arbeidsmøter, hvor produktskisser og ideer blir diskutert.

X