Framsikts fagkonferanse endrer navn til Framsiktkonferansen
25
januar, 2023
Skrevet av Kanutte Seiring
Også i 2023 skal vi arrangere digital fagkonferanse for helhetlig virksomhetsstyring. Nytt av året er at konferansen er døpt om fra «Brukerforum» til «Framsiktkonferansen». Konferansen arrangeres digitalt 29. – 30. november så hold av datoene allerede nå!
Framsiktkonferansen er åpen for alle, også du som ikke er Framsiktkunde. Ved å endre navn på konferansen håper vi å tydeliggjøre at dette er en fagkonferanse og ikke en brukerkonferanse. Konferansen vil fortsatt, som tidligere «Brukerforum», fokusere på tema som er viktig for kommunesektoren.
Gjennom konferansen ønsker vi å synliggjøre de utfordringene kommunesektoren står overfor, hvordan disse kan løses og hva kommunene kan lære av hverandre. Det blir erfaringsdeling fra ulike kommuner, debatter, spennende foredrag og ikke minst den tradisjonelle utdelingen av Framsiktprisen.
For deg som har deltatt på tidligere «Brukerforum» vil vi nevne at vi nå tar ut det som var ren opplæring i, og utviklingsplaner for, Framsikt-verktøyet. Disse sesjonene blir i stedet flyttet over til vår fysiske brukersamling i august. Du kan lese mer om Framsikt Brukersamling her.
Program og påmelding vil komme i løpet av våren. Følg gjerne vår Facebookgruppe “Framsiktkonferansen”, for å sikre at du er først ute med å få med deg når programmet lanseres.
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få siste nytt fra Framsiktbloggen rett i innboksen!
Les mer fra Framsiktbloggen
Slik sikrer vi gode løsninger for fremtidens krav
Verden endrer seg raskt. I Framsikt fornyer vi arbeidsmetodene våre med KI for å utvikle smartere og raskere løsninger, samtidig som vi ruster oss for de skjerpede kravene til digital sikkerhet. Les hva dette betyr for deg og din arbeidshverdag.
Aktiv eierstyring: Slik forenkles arbeidet med kommunale eierskapsmeldinger
Kommuner og fylkeskommuner eier og styrer store verdier gjennom selskaper, IKS-er og stiftelser. For å sikre at disse selskapene drives i tråd med fellesskapets interesser, er god eierstyring helt avgjørende. Det sentrale verktøyet i dette arbeidet er eierskapsmeldingen.
God styringspraksis: Slik tetter Framsikt gapet mellom tildelingsbrev og årsrapport
Et nytt notat fra Direktoratet for forvaltning og økonomistyring (DFØ) tegner et tydelig bilde av hverdagen i statlig sektor: Det er en positiv utvikling på flere områder. Likevel peker DFØ utfordringer som går igjen over tid: Det mangler ofte god nok informasjon om ressursene brukes effektivt og om tiltakene faktisk virker etter hensikten.


