Anders Johnsen blir ny daglig leder i Framsikt

07

desember, 2023

Skrevet av: Anne Sigrid Hundere

Foto: Christoph Bouvier

Fra februar 2024 tiltrer Anders Johnsen som ny daglig leder i Framsikt. Halvor Walla fortsetter som produkt- og fagansvarlig i selskapet. Walla har siden starten i 2014 vært både daglig leder og produktansvarlig.

– Med Anders på laget får vi en svært dyktig leder med lang erfaring fra programvareselskap som utvikler skybaserte løsninger for offentlig sektor, sier Walla, som nå ser fram til å fokusere 100 prosent på Framsiktverktøyet og videreutvikling i tett dialog med kunder. 

Anders Johnsen er utdannet systemutvikler og kommer fra rollen som administrerende direktør i Documaster, en rolle han har hatt siden 2017. Documaster er en skytjeneste for arkiv i offentlig sektor og leverer tjenester til over 500 kunder i Norden, herunder 200 norske kommuner. Fra 2001 til 2017 jobbet Johnsen i Software Innovation, også da sammen med Halvor Walla.

– Jeg er stolt over at Framsikt og Visma ønsker å satse på meg, og jeg ser fram til å dele de store ambisjonene for videre utvikling av selskapet som ansatte og eiere har. Framsikt er en organisasjon med verdier jeg kjenner meg igjen i. Som leverandør av virksomhetssløsninger for kommunal sektor, tar Framsikt også et viktig samfunnsansvar. Det synes jeg det er motiverende å få være en del av, sier Johnsen.

Allerede 1. desember startet Johnsen i en rolle som påtroppende leder i Framsikt, for å bli bedre kjent med selskapet. Halvor Walla er daglig leder fram til februar 2024.

Første arbeidsperiode ble lagt til hovedkontoret i Bø i Vesterålen:

– Jeg er imponert over det Framsikt har fått til og er ikke i tvil om at det handler om menneskene, kompetansen og engasjementet. Jeg ser fram til å bli enda bedre kjent med Framsikt og gleder meg over å få arbeide med så faglig dyktige kollegaer, sier Anders Johnsen.

Framsikt er et selskap i vekst og teller i dag 107 medarbeidere. På kundelisten finner vi over 250 kommuner og fylkeskommuner.

– Å utvikle Framsikt, i samspill med fag, kunder og kollegaer, er min lidenskap og grunnen til at vi startet Framsikt i 2014. Jeg ser fram til å jobbe sammen med Anders for fortsatt å utvikle Framsikt, både som selskap og som produkt, sier Halvor Walla og utdyper:

– Vi skal i de kommende årene investere store ressurser i produktutvikling i tett samarbeid med våre kunder. Det er fortsatt en rekke prosesser og behov innen planlegging og virksomhetsstyring som skal digitaliseres gjennom Framsikt. Samtidig skal verktøyet videreutvikles for å møte behovene fra flere kunder og brukere samt nye krav til integrasjon, sikkerhet og tilgjengelighet.

Om Framsikt:

Framsikt AS ble stiftet i 2014 og har sitt hovedkontor i Bø i Vesterålen. Framsikt har i dag over 250 kommuner og fylker som kunder. Framsikt er eid av Visma og er et av 180 selskaper i Visma konsernet sammen med blant annet Visma Enterprise og Acos.

Framsikt tilbyr kommuner og fylkeskommuner en skybasert løsning for helhetlig virksomhetsstyring. Analyse, planlegging, mål- og resultatstyring, budsjettering, rapportering og politikermedvirkning – alt i ett og samme verktøy.

 Meld deg på vårt nyhetsbrev

Få siste nytt fra Framsiktbloggen rett i innboksen!

Les mer fra Framsiktbloggen

Integrer ISY Prosjektøkonomi med Framsikt

Kommuner står ofte som byggherrer for store og komplekse prosjekter, som skolebygg, helse- og omsorgsbygg og infrastrukturtiltak. Disse prosjektene stiller høye krav til økonomisk styring, dokumentasjon og rapportering. For å gjøre dette arbeidet mer effektivt kan nå ISY Prosjektøkonomi integreres med Framsikt.

Nå kan du utforske Framsikt-modulene selv

Er du nysgjerrig på de ulike modulene i Framsikt? Nå har vi gjort det enda enklere å utforske! Vi har nemlig oppdatert nettsiden vår med interaktive demoer. Det vil si at du kan klikke deg rundt og bli kjent med Framsiktløsningen i ditt eget tempo.

Hva er en god handlings- og økonomiplan?

Det formelle grunnlaget for kommunenes handlings- og økonomiplan er nedfelt i kommuneloven, plan- og bygningsloven og i statlige planretningslinjer. Men med det formelle grunnlaget på plass, hva skal så til for at kommunen utarbeider en god handlings- og økonomiplan?

Share This