Hjelpesenteret – overblikk – forståelse – veiledning

22

April, 2021

Skrevet av Sissel Marie Linge Ringstrøm

Vi har siden starten av 2020 har jobbet hardt med å utvikle hjelpesenteret vårt. Vi vil at hjelpesenteret skal gjøre det lettere for både nye og erfarne brukere å forstå sammenhenger og funksjonalitet, friske opp gamle kunnskaper og kanskje til og med lære noe nytt.

Alle sider i Framsikt er utstyrt med et Spørsmålstegn som ikon for hjelpesenteret oppe i høyre hjørne. Når du trykker på spørsmålstegnet får du frem artikler, videoer og ofte stilte spørsmål knyttet til nettopp denne siden, og til din rolle. Helt øverst i listen finner du også en lenke til hjelpesenterbiblioteket, hvor du fritt kan søke blant alt innhold som er relevant for din bruker.

I dag inneholder hjelpesenteret informasjon om en mengde av mulighetene som finnes i systemet. Vi oppdaterer informasjonen etter hver systemoppdatering. Mellom oppdateringene jobber vi med å forbedre det som finnes, skrive det som ikke gjør det og strekke oss etter å møte de behovene som vi enda ikke har klart å stille. Arbeidet er stort, og vi har enda et stykke å gå – men vi har også kommet et stykke på vei.  

Ambisjonen er å skape overblikk, forståelse og gi god veiledning. Ønsket om gode veiledning er stort, og i den sammenheng er kontakten mellom dere som brukere og kunderådgiverne våre veldig viktig. Hjelpesenteret kan ikke erstatte den, men vi håper ressursene i der kan bidra til å svare på mange spørsmål slik at dere får enda mer ut av tiden når brukere og rådgivere møtes. 

For å gjøre det lettere å få oversikt har vi begynt å lage artikler som tar sikte på å fortelle kort hva du kan og bør gjøre hvis du skal gjennomføre utvalgte prosesser. Vi har som mål å lage slike artikler til alle hovedprosessen i Framsikt. Disse artiklene har navn som begynner med «Hovedpunkter [….]». Vi håper at de gjør det lettere å få forståelse for prosessen du står foran og mulighetene som finnes. For å knytte overblikket sammen med praktisk gjennomføring er disse artiklene fulle av lenker til veiledninger som i større detalj forteller hvordan du går frem for å gjennomføre hvert steg.  

Ta gjerne en kikk på artikkelen «Hovedpunkter i økonomiplanarbeidet»: 

Trykk her* for å lese artikkelen i produksjonsmiljøet

Trykk her* for å lese artikkelen i PILOT

*Husk å logge inn i Framsikt først

Vi håper du vil ta en kikk i hjelpesenteret neste gang du lurer på noe – kanskje vi har akkurat det du trenger?

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Flere nyheter

Integrer ISY Prosjektøkonomi med Framsikt

Kommuner står ofte som byggherrer for store og komplekse prosjekter, som skolebygg, helse- og omsorgsbygg og infrastrukturtiltak. Disse prosjektene stiller høye krav til økonomisk styring, dokumentasjon og rapportering. For å gjøre dette arbeidet mer effektivt kan nå ISY Prosjektøkonomi integreres med Framsikt.

Nå kan du utforske Framsikt-modulene selv

Er du nysgjerrig på de ulike modulene i Framsikt? Nå har vi gjort det enda enklere å utforske! Vi har nemlig oppdatert nettsiden vår med interaktive demoer. Det vil si at du kan klikke deg rundt og bli kjent med Framsiktløsningen i ditt eget tempo.

Hva er en god handlings- og økonomiplan?

Det formelle grunnlaget for kommunenes handlings- og økonomiplan er nedfelt i kommuneloven, plan- og bygningsloven og i statlige planretningslinjer. Men med det formelle grunnlaget på plass, hva skal så til for at kommunen utarbeider en god handlings- og økonomiplan?

Share This